Home / Diensten » Strategische vraagstukken

Strategische vraagstukken

 

  • Wat wilt u zijn en voor wie? 
  • Waarin bent u als organisatie bijzonder? 
  • Wat drijft u als organisatie én als ondernemer?
  • Wat mist iemand als men niet met uw organisatie zaken doet? 
  • Welke stappen moeten de komende 1 tot 5 jaar gezet worden om uw bestaansrecht veilig te stellen?


Deze vragen zijn zomaar een greep uit de vragen waar veel ondernemers mee worstellen. 

Bij strategie gaat het, wat mij betreft, daarom vooral om het in balans brengen van uw doelen, concept, cultuur en processen. Continuïteit, winst en groei zijn afgeleiden daarvan. 

Het geheim van succes

Succes is een resultaat, geen doel op zich. Het is een resultaat van heel veel kleine stapjes; het bereiken van korte termijn doelen op weg naar de invulling van een helder, gezamenlijk middellange termijn doel.

 

Dat zorgt ervoor dat alle neuzen eenzelfde kant op wijzen. En het biedt houvast in tijden van voorspoed én tegenspoed. Het zorgt ervoor dat je een concrete basis hebt, aan de hand waarvan je iedere keuze, ieder besluit, iedere uitgave en het eindresultaat kunt toetsen. En tegelijkertijd geeft het rust ‘tussen de oren’ en in de organisatie omdat je minder wordt afgeleid door allerlei gebeurtenissen, trends en ‘unieke kansen’ die zich voor doen.

 

Het gaat om het structureel bouwen aan momentum. Stap voor stap. Om focus en discipline om steeds datgene te doen wat nodig is om de beste te worden/zijn op een bepaald gebied en daarin constant te verbeteren.