Home / Diensten » Multichannel

E-commerce, Multi- of Omnichannel?

Markten veranderen. Dit vraagt om een constante heroriëntatie van uw marktbenadering en een voortdurende optimalisatie van uw processen.

 

De belangrijkste oorzaak waarom e-commerce activiteiten en een cross- of omnichannel aanpak zo moeizaam van de grond komen - of verlieslatend zijn - is te vinden in een gebrekkige onderlinge afstemming tussen de verschillende systemen, afdelingen en procedures. Terwijl dit voor een belangrijk deel bepaalt hoe uw klant uw merk ervaart.

 

Daarom dient bij ieder besluit uw merkbeleving en uw klant centraal te staan. Het kost immers veel meer geld om een klant te werven dan om die te behouden. Uw hele order- en serviceketen dient daarvoor één naadloos geheel te vormen, ongeacht het verkoopkanaal.

 

De Nederlandse e-fulfilment pionier

Ik was, met mijn bedrijf S&H, in 1996 dé Nederlandse e-fulfilment pionier. Gedurende ruim 22 jaar heb ik tal van topmerken ondersteund bij het succesvol neerzetten en doorontwikkelen van hun e-commerce, multichannel en omnichannel strategieën. O.a. voor:

De Telegraaf De Persgroep Rituals
Feyenoord Unilever Mattel
Merceces Engelbert Strauss Mars
Heineken Hema Jumbo
Mediq Weight Watchers Smart SD

……... en tal van andere kleine, middelgrote en grote ondernemingen. 

 

Hierdoor ken ik de boeiende verschillen tussen theorie en praktijk. Maar ook datgene wat u wél - of juist niet - moet doen om uw markt klantvriendelijk en succesvol te bedienen.  

 

Deze unieke kennis en ervaring kan u helpen om de juiste keuzes te maken en om uw organisatie slagvaardiger en effectiever te maken. Dat scheelt u niet alleen veel geld, maar het verhoogt ook uw rendement aanzienlijk.